Nikon avaldas äsja oma 2019. majandusaasta esimese poole andmed, mis paistavad Jaapani tootja jaoks trööstitud.

Kogu ettevõte tervikuna avalikustas eelmise aastaga võrreldavad näitajad, mis ei ole aktsionäridele meeldivad: tulud on vähenenud 13,3% ja tegevuskasum 42,9%. Kasum enne tulumaksu on 40,6% võrra väiksem.

Nikon on tohutult suur ettevõte ja lugejaid huvitab kõige rohkem selle pildindustoodete äriüksuse tulemus. Kuigi mõned tulemused annavad alust optimismiks – kõrgtehnoloogiliste kaamerate müük on suurenenud, siis aastatulu vähenes 21,1% ja kasum 84,7% võrra. Aruandes selgitatakse, et täiskaader-kaamerate müük kasvas peamiselt Euroopas ja USAs tänu peeglita kaameratele, kuid peegelkaamerate müügi kokkuvarisemine Aasias avaldas suurt mõju tuludele ja kasumile.

Ettevõte vähendas oma 31. märtsil 2020 lõppeva majandusaasta pildinduse prognoose, tunnistades, et hindas üle nii turu suurust kui ka oma osa selles ning et nihe hübriidkaamerate suunas ja tootevaliku muutus täiskaadri kategoorias ei ole ootuspäraselt kiirenenud. Tundub, et aruandes ei hoita tagasi, öeldes, et peeglita kaamerate müügiplaan oli „ülehinnatud“ ja et ettevõte kannatas laiemalt tarbetult aeglase otsuste langetamise pärast.

Samuti on lisatud plaanid langusega tegelemiseks. Nikon keskendub rohkem professionaalide ja asjaarmastajate segmendile ning laiendab ühtlasi objektiivide valikut, kuid võib-olla on kõige olulisemad kavandatavad muudatused pildinduse äriüksuse ümberkorraldamine ja müügistrateegia olulise revideerimise plaan. Põhja-Euroopas näiteks on suletud müügikontorid Norras, Taanis, Soomes ja Baltikumis. Need suundumused mängivad olulist rolli, sest võib näha muutusi selles, kuidas aeglane, ettevaatlik ja traditsiooniline ettevõte tööstusele läheneb, eriti selles osas, kuidas oma tooteid turustatakse.

Z 58mm f/0.95 Noct

Kõigi nende näitajate juures muutub keerukamaks mõista, kuidas NIKKOR Z 58mm f/0.95 S Noct on turule tulnud. Halo tootena on see muljetavaldav (ja ilmselgelt kõrgelt hinnatud!), kuid kuni Nikon ei ole laiendanud objektiivide valikut oma peeglita ehk hübriidkaamerate jaoks, ei tundu tõenäoline, et see tekitaks brändi ümber sellist mainet, mida Nikon soovib. Tundub pisut mõttetu demonstreerida suutlikkust luua maailma parimat klaasi, kui professionaalid tunnevad suurt puudust kiiretest objektiividest.

Nikon on suremas (aga veel on lootust ellu jääda). Vaata videot!

Millised mõtted teil tekkisid? Jätke oma kommentaar allpool.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *