360-kraadised kaamerad ei ole VR-kaamerad – on tähtis, et seda teame!

Elektroonika tööstus areneb iga päevaga ja kaamerate maailm pole erand. Näeme uskumatuid muutusi fotograafia valdkonnas, näiteks hiljutised tooted nagu GoPro Fusion ja Ricoh Theta V viivad tööstust edasi uuele tasemele. Kuid hoolimata kõigist nende edusammudest peame arvestama, et paljud tootjad väidavad, et nad toodavad virtuaalreaalsus kaamerad, siis seda nad siiski tegelikult ei tooda.

Nii nagu tootjad, oleme ka meie osa grupist, kes määravad kuidas inimkond tajub tehnoloogiat. Meie kohustus on määratleda täpselt sõnaraamatu sisu. Tundub, et kaameratööstus ei taju täna ise veel vahet virtuaalreaalsuse ja 360 vahel. Selle tulemuseks on see, et paljud tarbijad võtavad selle oma sõnavarasse, pidades virtuaalreaalsust ja 360 sünonüümideks. Nii see kindlasti ei ole.

Mis on nende vahe?

360-kraadi kaamerad suudvad toota fotosid ja videoid, kuid need tegelikult on siiski traditsioonilised 2D fotod ja videod. Teisisõnu, nad on lamedad. Kuigi 360-kraadi kaamerad suudavad luua täieliku ülevaate ümbritsevast, ja seda saab vaadata nutiseadmest, või Ricoh Theta V puhul isegi elutoa televiisorist, siis see kindlasti aga ei ole virtuaalne reaalsus.

VR-kaamerad eristuvad 360-kraadi kaameratest selle poolest, et tekitavad sügavuse, ehk salvestavad videolõigu täielikult 3D-vormingus. Läbi nägemise ja kuulmise viiakse tarbija justkui teise maailma. Erinevalt 360-kraadistest kaameratest, võimaldab VR-kaamera justkui videosse sisse minna. Need kaks on täiesti erinevat kogemust.

Seda erinevust teades, me oleme siiski näinud tootjaid, kes on nn lamedat 360 videot tootva kaamera karbi peale kirjutanud VR-kaamera. Pole oluline, kas tootja on seda ära kasutanud kavalalt tarbija petmise eesmärgil või enda rumalusest, see toodete ebaõige märgistamine soodustab tarbijate segadust kasvaval turul. Kuigi lõpptarbija ei pruugi aru saada 360 ja VR vahelisest erinevusest, peaks tootjate – ja ka meie kohustuseks olema õigesti harida tarbijat. Peame astuma samme ühtsete standardite loomiseks, et mõlemad terminid oleksid selgelt mõistetavad.

Miks see oluline on?

Loomulikult oleks lihtsam, kui need tehnoloogiad ei oleks paberil nii sarnased. Kuid see sarnasus nõuabki, et me paremini selgitaks tarbijatele. Võimalik, et probleemi juured peituvad terminites “virtuaalne reaalsus” ja “360 kraadi” kaamera. Lõppude lõpuks mõlemad tekitavad sarnase pildi lõpptarbijate mõtetes. Mõlemad 360- ja VR-kaamerad salvestavad video 360 kraadise lahendusega. Mõlemad võimaldavad kasutajatel keskkonnas ringi vaadata, pöörates selleks oma pead 360 kraadi ruumis. Kuidas me saame aidata tarbijatel mõista, et vaatamata nende sarnasustele oma tootekirjeldustes, on tegelikult vahe nende kaamerate vahel nii erinevad kui öö ja päev?

Kui lahenduseks on uue terminoloogia kasutusele võtt nende kaamerate puhul – ma ei ole kindel, et see vajalik on – siis peame alustama selle kohast vestlust, et leida paremini sobivad terminid. Lõppkokkuvõttes peame kasutama sõnu, mis suudavad kaotada segaduse nii tootjate kui ka tarbijate jaoks. Ja kui me ei vaja uusi sõnu, siis peame pidevalt rakendama nende toodete suhtes kehtivaid termineid kogu tööstuses. Järjepidevus on selguse võtmeks.

Olenemata sellest, millises vormis lahendus tuleb, peame selle varsti leidma. Virtuaalne reaalsus on muutumas uueks massikommunikatsiooni kanaliks ja hetkel on tarbijatele ebaselge, mis vahe on 360-kraadise videoklipi ja virtuaalreaalse videoklipi vahel. See kahjustab kogu tööstust.

Muljetavaldavad kaamerad nagu Theta V ja GoPro Fusion viivad tehnoloogia hämmastava sammu edasi. Theta V võimaldab kasutajal 360 videot edastada televiisorisse ja GoPro Fusion toob tarbijatele uue lahenduse videote redigeerimisel Over Capture tehnoloogiaga. Sisuliselt see muudab videograafia pärastist töötlust, sest nüüd on kõik ümberringi toimiv salvestatud ja sellest saab töötluse käigus valida parima vaatenurga, mida vaatajale edastada.

Kuid hoolimata kõigist nendest edusammudest ei saa me väita, et need kaamerad toodavad VR väljundit, sest tegelikult on ju puudu 3D-võimekus. Kui me ei suuda mõista, mis on VR, siis on aeg alustada arutelu. Vahe 360-kraadise salvestuse ja VR-i vahel on üsna selge, ja seda nii loodud toodangu kui ka kavandatud lõpptarbija kaasamisel. Kui me kavatseme edendada VR-tehnoloogia mõistmist ja vastuvõtmist, on meie ülesanne harida tarbijat selle tööstusharu erinevates küsimustes.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *