360 pildistamise all mõteldakse foto- või videojäädvustust, mis on tehtud panoraam või ümberringi võttena. Pilt ei ole keskendunud konkreetsele punktile vaid vaataja saab ise otsustada, kas vaatab üles, alla, paremale või vasakule. Vaataja saab pilti igas vaatenugas, 360 kraadi, enda ees keerata.
Just viimase 1,5 aasta jooksul on 360 hakanud rohkem pead tõstma. Selles valdkonnas on käivitunud tihe konkurents ja tehnoloogia areneb murrangulise kiirusega. Samas turg ei ole veel hooga hakanud 360 võimalusi kasutama. Selle üheks põhjuseks on uus formaat ja 360 pilte ei ilmu veel üleliia tihti sotsiaalmeedias. Väga varsti näeme selles aga muutust. Paljud teevad ettevalmistusi, et turule siseneda.
Selle looga tahan anda ülevaadet, mida 360 meediaga saab juba täna korda saata.
Kinnisvarasektoris on 360 fotod ja videod tulnud kasutusele. Erinevalt tavalisest fotost annab 360 foto rohkem aimu ruumi olemusest, suurusest, kuhu uksed viivad jne. Vaatajal on võimalus läbi 360 pildi olla ruumis sees ja vaadata ringi. Massilisemaks 360 kasutamiseks oodatakse veel tehnika hinna langust, kuid ka siin on juba väga palju toimunud.
Vajuta hiirega fotol ja liiguta hiirt, et toas ringi vaadata:
360 pildi abil on võimalik mitmesuguseid objekte esitleda – restoranid, konverentsiruumid, ajaloolised paigad, lennujaamad jne. 360 pildid avavad uksi rohkem. Näiteks Google Street View keskkonnas saab omavahel siduda kokku ühes hoones tehtud pildid ja luua võimaluse liikuda ühest ruumist teise. Nimetatud rakendust kasutades avaneb vaatajal võimalus liikuda ühest pildist / ruumist teise. Seda on hea kasutada juhendina. Näiteks kui on vaja juhendada kliendid enda juurde. Heaks näiteks on parkimismajad, kus on vaja leida õige uks, kuidas leida tee liftini või kuidas leida tee suurtes kaubanduskeskustes enda otsitud poeni. Seda kasvõi selleks, et füüsiliselt kohale minnes ei kulutaks liiga palju aega.
360 sektor areneb, uusi kasutajaid tuleb juurde, uusi ideid ja võimalusi leitakse kasutajate poolt. Palju on hakatud 360 fotosid kasutama vaatamisväärsuste ja loodusvaadete esitlemisel. Enam ei pea valima ühte vaatenurka, nüüd saab näidata kõike, mis mind sel kaunil hetkel ümbritseb.
Vajuta hiirega fotol ja liiguta hiirt, et imetleda Riia linna ilu:
360 livestreaming võimalusega saan ma võtta vaatajad endaga kaasa, jagada nendele enda kogemusi just sel samal hetkel, mil ma neid kogen. Edastada ehedat emotsiooni ja lasta vaatajal seda kogeda koos minuga.
Kuidas esitleda 360 pilte ja videoid vaatajatele? Täna on kõige lihtsam teha seda läbi Facebook, Youtube, Instagrami või Linkedin. Nimetatud tuntud suhtluskanalid toetavad 360 formaati. Varsti kindlasti hakkame nägema ka huvitavaid 360 reklaampostitusi. Usun, et 360 livestream toote- või teenuseesitlused ei ole enam kaugel. Kui oled meeldiv suhtleja ja omad kontakte, siis ei pea Sa käima tööl kaubanduskeskuse koridoris vaid jõuad veelgi suurema hulga klientideni läbi 360 livestremining esitluste.
Nüüd on õige aeg võtta ka ise 360 meedia kasutusele ja alustada enda tegemiste, rajatiste, müügi- või loodusobjektide jne esitlemisega, sest valdkond on uus ja värske ning 360 pakub suurepäraseid võimalusi. Kui Sul veel ei ole 360 kaamerat, siis meie soovitame alustada Insta360 kaameratega.