Kui Sinu hobi on 360 fotograafia või 360 videograafia, kas siis kuidagi on võimalik panna hobi raha tootma?
Proovin anda mõned ideed edasi, sest tegelikult on see tõesti võimalik. Seda just eriti sellepoolest, et 360 ja VR elavad läbi enda varajast lapsepõlve. Oluline on mõista, et see on selle sektori algus hetk. Kas Sa kujutad ette, et oleksid saanud elada ajal, mil sündis fotograafia või videograafia? Meie õnn on elada ajal, mil sünnivad 360 ja VR. Kujuta ennast tagasi aega, mil esitleti esimest kino filmi. Tegelikult saame meie seda nüüd ja praegu kogeda 360 ja VR tehnoloogi abil, sest hetkel veel ei ole avastatud täpset keelt kuidas selle uue meedia vahendusel lugusid jutustada. Oleme ajas, kus inimesed lihtalt katsetavad. See on parim aeg ennast selle teemaga kurssi viia ja kasvada koos suureks. Olles ise rohkem teemas sees, siis aitab see otsene kogemus Sul paremini ka mõista, kuidas seda oma äri kasuks tööle panna.
Sisened 360 ja VR sektorisse selle algusperioodil, siis põhimõtteliselt ei ole Sul konkurente. Loomulikult mõned on, kuid kui Sa seda võrdled filmitööstuse ja fotograafia sektoriga, siis on Sul olematu hulk konkurente. Ja see aitab Sul kiiresti kasvada 360 karjääriredelil.
Täna väga vähesed toodavad 360 ja VR sisu. Need, kes seda toodavad on väga avatud omavaheliseks suhtluseks. Nad soovivad valdkonda arendada ja igati kaasamõtelda. Need inimesed soovivad välja selgitada, kuidas see uus meedia töötab. Ka meie oleme varem kajastanud 360 teemat. Nii et pane enda mõttemaailm valmis ja mõista, et täna on 360 ja VR sektor selline valdkond, kus konkurents sama hästi kui puudub. See tähendab, et kaotada pole sama hästi kui võimalik.
Alusta sellest, et veendu, kas Sinu tuttavad teavad, mis on 360 ja VR. Paljud ütlevad, et jah ma olen kuulnud VR tehnoloogiast, kuid samas ei pruugi nad olla kunagi proovinud VR-prille ja näinud 360 videot. Olen ise kuulnud, kuidas inimeste jaoks tuleb 360 pildi interaktiivsuse võimalus Facebookis suure üllatusena. Kui Sina tunned, et tead pisut 360 ja VR teemast, siis see on selline ainulaadne hetk, kus Sul on selles valdkonnas rohkem teadmisi ja oskusi. Kuna paljudel see teadmine täna puudub, siis Sa võid pöörduda klientide või kaubamärgi esindajate poole ja tõestada neile, et oled 360 ja VR teemaga kursis ja oled selle valdkonna üks eestvedajaid.
Omast kogemusest tean, et kui näitad inimestele 360 kaamerat ja kuidas see VR-prillides välja paistab, siis enamikel juhtudel inimestele see väga meeldib. Nad saavad minna hetke sisse ja seda kogeda. Sa võid olla täna esimeste hulgas, kes toodab sõbra või sugulase pulmast 360 video VR prillide jaoks ja üllatab positiivselt sellega kõiki.
Kui Sa oled täna aktiivne video- või fotograafia valdkonnas, siis ma soovitan lihtsalt anna oma olemasolevatele klientidele võimalus saada osa 360 ja VR lahendusest. Nemad saavad seda uut sisu jagada oma jälgijate ja klientidega.
Kindlasti tuleb välja mõtelda, et mida 360 ja VR annab kliendile rohkem, kui foto või video. 360 ja VR puhul Sa mitte ainult ei näita neile, Sa annad neile võimaluse kogeda. Sa paned kellegi sündmuste keskele, kus ta saab kõigest osa. Inimeste jaoks on see oluline. Me näeme iga päev kui palju pildistatakse toitu – inimesed jäädvustavad hetki ja mälestusi. 360 võimaldab jäädvustada kõik Sinu ümber ja VR annab suurepärase kogemuse minna tagasi sellesse kohta ja elada selles veel korra ja lasta ka teistel seda kogeda.
Näiteks kaubamärgi puhul tekib võimalus pakkuda kliendile või vaatajaskonnale võimalust ise kõike kogeda. See on väga oluline turunduslikust vaatenurgast.
Kuna see tehnoloogia on innovatiivne ja hämmastav, siis saad seda ära kasutada enda eelisena. Vloggeril tekib 360 abil, võimalus enda vaatajaskonda üllatada millegi uuega. Me räägime suurusjärgus 300 EUR maksvast kaamerast, mis aitab Sul luua enda kaubamärki. Tegelikult ei olegi Sul vaja suurt hulka raha. Piisab nutikast kasutamisest ja õigest mõtlemisest. Pead mõistma, et olemas on võimalused ja Sul on oskus kasutada uut tehnoloogiat enda müümiseks. Tuleb ära õppida, millised firmad vajavad enda toodete või teenuste müügiks tarbijas kogumuse tekitamise võimalust.
Kui Sul ei ole veel endal piisavalt kogemust, siis võid ju oma esimesed nö 5 tööd teha tasuta proovitöödena ja see aitab Sul mõista, et kas see töötab või ei. Ja kui Sul on olemas esimesed tööd, mida oma portfoliosse lisada, siis usu mind, sellel on oma jõud ja Sa hakkad uusi kliente leidma. Portfolio müüb Sind!
Kõik me mõistame, et suurte brändidega koostöö tarvis on vaja rohkem kogemust. Ära lase sellel end hirmutada. Alusta kasvõi väikesest kodutänava kohvikust või lastehoiust või üks kõik mis ettevõttest, mis on Su kodu lähedal ja mis võiks kasusaada 360 fotost või videost. Räägi turundusjuhiga, kirjuta talle e-kiri või helista. Suhtlus on väga oluline. Kui Sul on midagi, mis neile võiks meeldida, siis tavaliselt leitakse ka vahendid.
“Pähemäärimine” on see, kui püüad müüa midagi, millesse Sa ise ei usu. Sa pead uskuma endasse. Sina pead mõtlema stiilis – mina pakun teile lisaväärtust. Minu poolt tellija jaoks loodud sisu pakub lisaväärtust ja aitab tellijal omakorda müüa enda toodet või teenust. Kindlasti ei taha meist keegi müüa midagi, mis ei paku ostjale lisaväärtust. Kui turundusjuhi eesmärgiks on jõuda laiema vaatajaskonnani, näidata toodet või teenust uues ja innovatiivses võtmes, siis Sa pakud ju midagi, mis aitab klienti.
Mina usun, et 360 kindlasti aitab lisada väärtust. Ma olen ise oma piltidega jõudnud Google Maps keskkonnas 30 miljoni vaatajani. Tänapäeval on vist kõik ettevõtted kas vähem või rohkem aktiivsed sotsiaalmeedias ja tahavad oma jälgijate tähelepanu saada. 360 aitab edasi anda elavat kogemust, mis tunne on olla selles ettevõttes ja kogeda seda ettevõtet.
Kui Sul on fotograafi või videograafi kogemus, või harrastad hobina, siis võta 360 kui ühe uue meediana ja tee julgesti algust. Paljudes situatsioonides pakub 360 enam lisaväärtust, kui seda teeb traditsiooniline foto või video. Fotoga Sa jäädvustad mingit väga spetsiifilist osa millestki, olgu selleks siis toode, koht või moment. Videoga tõstad Sa mingeid situatsioone esile. See kõik on tore, kuid tänapäeval inimesed sotsiaalmeedias väärtustavad ehtsust ja usaldatavust. Inimesed leiavad, et 360 ja VR aitavad ettevõttel välja paista rohkem usaldatavana ja läbipaistvana. Firma annab sellega väljapoole sõnumi, et vaata ringi, me ei varja midagi. 360 ja VR on suurepärased kogemuse müügimehed. Teleobjektiiviga pildistades saad Sa pakkuda ühte vaatenurka kohvikust, kuid Sa ei saa tekitada vaatajas tunnet olla kohvikus, istuda toolis, vaadata ringi ja tunnetada. Sa pead hakkama mõtlema, et millistele firmadele sobib 360 kaudu kogemuse ja tunnetuse edastamine vaatajaskonnale ja millistele sobib kitsa, kuid samas konkreetse vaatenurgaga foto. Kui Sinu naabruskonnas on ettevõte, kes vajab oma teenuste või toodete tutvustamiseks interaktiivse kogemuse jagamist, siis võta kindlasti nendega ühendust. Võimalused on olemas. Ole aktiivne ja Sind hakatakse palkama 360 foto- või videograafina.
360 tegemiseks on kõik olemas ja kättesaadav. See ei ole nii nagu kunagi oli filmitööstuses ja televisioonis, et tootmine maksab miljoneid ja Sul on vaja suurt meeskonda. Igaüks, kes leiab endas 360 kire võib alustada ja hakata raha teenima. Sul on vaja täiesti tavalist lihtsat varustust. Tähtis on hakata praktiseerima ja õppida kuidas toota sisu, mis pakub lisaväärtust. Kui Sa seda suudad, siis inimesed Sind ka palkavad.
Nii nimetatud keel, millega me oleme sada aastat videoid tootnud on üsna kindlalt tsementi valatud. Samas 360 on oma varajases lapsepõlves alles ja keegi täpselt ei tea veel, kuidas tehnikat kõige paremal viisil ära kasutada. Kõik saavad olla pioneerid. Osta kaamera, see ei pea olema kõige kallim. Tähtis on sisu. Hakka proovima. Ma olen kindel, et need väikesed kaamerad tänu oma võimalusele igale poole kaasa võtta veel toovad meieni imelisi vaateid. Näiteks talunikud, kes müüvad mett võivad tellida aegluubus vaated mesilastarus toimetavatest mesilastest ja turul mettt müües võib ostlejatele tutvustada läbi VR prillide mee valmimise kogemust. Kui Sinu toodetud sisu võetakse avalikkuse poolt hästi vastu, levib sotsiaalmeedias ja kogub laike, siis Sa jõuad suurte ettevõteni, kes Sind palkavad. Tooda sisu, mis paneb inimesed interaktiivselt seda kasutama, jagama ja laikima.
- 360-kaamera abil saad Sa tekitada pildi / video vaatajas kohaloleku tunde.
- Vaataja saab ise otsustada, millele ta pildis / videos keskendub. Võimalus vaatenurka valida on vaataja enda kätes.
- 360-kaamerad on väikesed. See annab võimaluse kasutada kaamerat olukordades, kus see tavakaamera või nutiseadmega osutuks võimatuks.