Facebook arendab näotuvastamise süsteemi, mis on ühendatud kaupluse kaameratega ja edastavad müüjatele poes liikuva kliendi kohta Facebooki profiililt leitud infot.
Firma on registreerinud patendi, mis annab kinnitust, et väljatöötamisel on tehnoloogia, mille kaudu tootjad saavad täpsemini pakkuda õigeid tooteid klientidele. Sinu poolt üles näidatud huvi Facebookis koos väljendust sisaldava infoga jõuab tootjani. Plaanide kohaselt hakkavad kaamerad kauplustes masse skänneerima ja tuvastama ära kliendi meeleolu, mis antakse müüjatele infona edasi. Teoorias süsteem annab müüjale teada, kas klient on õnnetu või vajab nõustamist.
Uue tehnoloogia abil Facebook plaanib pakkuda paremat klienditeeninduse tuge kauplusi külastavatele ostlejatele. Näiteks ostleja näoilmest loeb uus tehnoloogia välja, et ta vajab nõustamist ning annab sellest koheselt müüjale teada. Samuti suudab uus tehnoloogia välja pakkuda millist toodet ostleja vajab. Selleks pöördub programm ostleja Facebooki kontole ja otsib sealt informatsiooni, mida müüjale edastada.
Suurbritannias on Facebookil ligikaudu 32 miljonit kasutajat ja väljatöötamisel on näotuvastamise süsteem, mis lubaks teostada kaupluses makset. Facebook on maailma suurim näotuvastamise andmebaas, kuhu laetakse iga päev üle 300 miljoni foto.
Meie isiklikke andmeid salvestatakse iga makse tegemisel. Tulevikus kasutatakse meist tehtud pilte, et meid tuvastada ja nii meiega manipuleerida, müüa ja koguda andmeid rahvastikust. Kas me oleme oma andmete omanikud?